Mit nyújtunk?

Krízisek és konfliktusok az élet legváltozatosabb területein következhetnek be. Munkahelyi környezetben, üzleti vonalon, a magánéletünkben, vagy akár társadalmi helyzetekben is. Ez utóbbi sajnos kívül esik a kompetenciánk határain, a társadami méretű krízishelyzetek kezeléséhez a mi eszköztárunk nem elégséges. Viszont a kisebb mértékű, jól lokalizálható esetek, amikor kisebb közösségekben bukkan fel egy  konfliktus, vagy amikor könnyen meghatározható egy krízis érintettjeinek köre, esetleg ha konkrét személyhez, vagy személyekhez köthető egy szituáció, akkor egy próbát mindenképp megér a kapcsolatfelvétel. Nagy tapasztalattal és sokéves gyakorlattal támogatjuk ügyfeleinket az alábbi területeken:

Megelőzés – munkahelyi környezetben

A nagy bajokat legcélszerűbb megelőzni. Azokat a konfliktusokat, amik még csak kibontakozóban vannak, sokkal könnyebb helyes irányba vezetni, mint amik már elmélyültek. A krízishelyzetek természetükből fakadóan olyan helyzetek, melyek hirtelen következnek be, és azoknak, akik  elszenvedik, nincs elégséges eszköztáruk a megoldáshoz. Az eszköztár bővítésével elérhető, hogy kevesebb szituáció számítson krízishelyzetnek. Az a helyzet, ami váratlan és szörnyű, de aminek a kezeléséhez megvannak az eszközeink, az a helyzet már sokkal kevésbé hat bénítóan.

Munkahelyi közegben a krízisek és konfliktusok bekövetkezését nagy valószínűséggel meg lehet előzni alkalmas képzésekkel, tréningekkel, workshopokkal. Minél több munkatársnak vannak meg az alapvető ismeretei a kritikus szituációk kezlésére vonatkozóan, annál valószínűbb, hogy a súlyos krízisek és elmélyülő konfliktusok bekövetkezését el fogja tudni kerülni a közösség.

Felkészítés - vezetőknek

Vezetőknek érdemes a krízishelyzetekre és a konfliktusokra tudatosan felkészülni. Kizárt, hogy egy többéves vezetői periódus során egyetlen, emberpróbáló  krízishelyzetbe se kerüljünk. Hogy mit tegyünk és mit nem szabad tenni ezekben a helyzetekben, az tanulható. Hogy egy nehéz periódust vagy egy kritikus szituációt milyen mértékben él meg stresszként az adott vezető, vagy hogy mennyire képes kiegyensúlyozottságát megőrizve higgadtan és nyugodtan döntéseket hozni, az elsősorban attól függ, hogy van-e megfelelő eszköztára ezekre a helyzetekre. Az általános felkészítésen túl maximális diszkréció mellett helyzetspecifkus felkészítésre is van mód mindaddig, amig a helyzet súlyosbodásának üteme ezt lehetővé teszi.

Beavatkozás – akut helyzetben, üzleti területen

Ha egy kritikus helyzet már bekövetkezett, akkor megelőzésre vagy felkészülésre már nincs mód. Ott már hirtelen nincs mód képzésre járni, hanem általában gyors, sőt azonnali megoldás kell. Konzultációval és tanácsadással tudjuk ilyenkor támogatni a megoldás megtalálásában azokat, akik hozzánk fordulnak segítségért. Az elsődleges szabály mindig az, hogy azonnal mérjük fel, mi az, ami biztosan ront a helyzeten, és ezt nagy biztonsággal kerüljük el, majd amikor a helyzet már nem romlik tovább, akkor minden erőforrást a megfelelő megoldás elérésére összpontosítsunk. 

Magánéleti szituációk elemzése, megbeszélése

Krízisek és konfliktusok sajnos nemcsak az üzleti életben lépnek fel. Amikor a családon belül vagy a privát szféra más területén siklik ki valami, az is bénítóan hat mindaddig, amíg nem talál megnyugtató megoldást az érintett. Nem állítjuk, hogy mindig létezik a megnyugtató megoldás, de az esetek nagy részében meglepően jó megoldások születnek. A fennmaradó helyzetekben pedig hatalmas időnyereség érhető el azzal, hogy együtt áttekintjük, milyen segítségek kerülhetnek szóba, és melyiknek az igénybe vételétől milyen előrelépés várható. Aki egyből megfelelő támogatást tud választani, az felesleges körök nélkül, elvesztegetett napok vagy hetek helyett azonnal a megoldás irányába fordulhat.